Når rejsende reserverer hotelovernatning på bookingportaler (OTA’er), så sker det 39,6 pct. af gangene, at ordren bliver annulleret. I 2014 var annulleringsraten 32,9 pct., skriver HotelManagement.net.

Det er resultater fra en analyse af D-Edge Hospitality Solutions, der er ejet af Accor.

Analysen har kigget nærmere på flere end 200 OTA’er for 680 hoteller i Europa mellem 2014 og 2018.

Booking Holdings (ejer af Booking.com) havde den højeste annulleringsrate i undersøgelsen med 50 pct. Det var en vækst på 6,4 pct. fra 2014 til 2018. Expedia oplevede blot 26,1 pct. af ordrerne blev annulleret.

Læs hele historien her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Prisklausuler: Booking.com får medhold i Tyskland

En ny afgørelse har givet Booking.com medhold i deres prisklausuler over for hotellerne, som portalerne mener er til for at afholde kunderne fra at udnytte OTA’ernes tjenester gratis. Det skriver Booking.com.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne