Når rejsende reserverer hotelovernatning på bookingportaler (OTA’er), så sker det 39,6 pct. af gangene, at ordren bliver annulleret. I 2014 var annulleringsraten 32,9 pct., skriver HotelManagement.net.

Det er resultater fra en analyse af D-Edge Hospitality Solutions, der er ejet af Accor.

Analysen har kigget nærmere på flere end 200 OTA’er for 680 hoteller i Europa mellem 2014 og 2018.

Booking Holdings (ejer af Booking.com) havde den højeste annulleringsrate i undersøgelsen med 50 pct. Det var en vækst på 6,4 pct. fra 2014 til 2018. Expedia oplevede blot 26,1 pct. af ordrerne blev annulleret.

Læs hele historien her.

HORESTA: ”Glædeligt med stor svensk OTA-sejr”

Fredag kl. 13.00 lød afgørelsen. Patent- og markedsdomstolen i Sverige har dømt Booking.com til at betale 30 mio. kr. for brug af urimelige krav og prisklausuler i kontrakterne med hotellerne. HORESTAs svenske søsterorganisation, Visita, betegner udfaldet som en stor succes for både hoteller og forbrugere.

HORESTA: Bookingportalers prisklausuler bør forbydes

Den frie konkurrence er sat ud af kraft, når bookingportaler som Hotels.com og Booking.com stiller krav til hotelbranchen om, hvad prisen skal være på hotelværelser. Derfor bør de danske konkurrencemyndigheder gribe ind og forbyde de aftaler mellem hoteller og bookingportaler, der indeholde såkaldte prisklausuler, mener HORESTA.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne