Når rejsende reserverer hotelovernatning på bookingportaler (OTA’er), så sker det 39,6 pct. af gangene, at ordren bliver annulleret. I 2014 var annulleringsraten 32,9 pct., skriver HotelManagement.net.

Det er resultater fra en analyse af D-Edge Hospitality Solutions, der er ejet af Accor.

Analysen har kigget nærmere på flere end 200 OTA’er for 680 hoteller i Europa mellem 2014 og 2018.

Booking Holdings (ejer af Booking.com) havde den højeste annulleringsrate i undersøgelsen med 50 pct. Det var en vækst på 6,4 pct. fra 2014 til 2018. Expedia oplevede blot 26,1 pct. af ordrerne blev annulleret.

Læs hele historien her.

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne