Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Kaffekæden Riccos er i de seneste år vokset voldsomt i Danmark. Samtidig har kæden haft ambitioner og planer om at indtage storbyer som Barcelona, Paris og Hamborg. De planer er dog foreløbigt sat i bero.

Det fortæller Ricco Sørensen, der er stifter af og direktør i kaffekæden.

”Der har været fart på de seneste år. Jeg skal lige trække vejret, for det er gået stærkt. Der ligger mange opgaver på mine skuldre, og det har gjort, at jeg ikke har haft tid til at skabe den base, der gør os klar til udlandet,” siger han til Finans.

Ricco Sørensen forklarer, at kaffekædens økonomi og engrossalg skal styrkes, inden et udlandseventyr kan komme på tale.

Efter ti år i København vil Original Coffee nu til udlandet

For ti år siden stod Nikolaj Skovsted-Andersen og Philip Trappaud Bjørn med hver sin kaffevogn rundt omkring på de københavnske gadehjørner. Hurtigt valgte de at slå pjalterne sammen og investere i flere kaffevogne. Samtidig fik de Nikolaj Skovsted-Andersen’ bror, Jonas Skovsted-Overgaard, med i folden. Men her et årti senere er kaffevognene omdannet til 20 kaffebarer i København under navnet Original Coffee, skriver FødevareWatch.dk.

Log ind