Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det store fokus på bæredygtighed i især Skandinavien betyder, at et stigende antal hotel- og konferencegæster forventer og efterspørger grønne løsninger. Bæredygtighed er blevet "mainstream", og mange danske hoteller er efterhånden miljøcertificeret med f.eks. Green Key. Derfor bliver de nødt til at tænke nyt for at kunne tilbyde unikke løsninger, som kan give dem konkurrencemæssige fordele.
Hvordan man gør dét, har et dansk projektsamarbejde mellem HORESTA, Alexandra Instituttet og Aarhus Universitet prøvet at besvare. Projektpartnerne har arbejdet sammen med to af de toneangivende, bæredygtige hoteller, Guldsmeden og Green Solution House, for at kortlægge, hvordan man kan skabe unik værdi for hotelgæster igennem bæredygtige hoteloplevelser.
Projektet og dialogen med ledelse, medarbejdere og hotelgæster viste, at grønne hotelgæster er blevet mere krævende. Det er ikke nok at klistre bæredygtighedscertificeringer alle steder i hotellet. Hotelgæsterne vil se handling og have autenticitet, unikke løsninger og personlig storytelling.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024