Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Med et stort greb i pengekassen er amerikanske Coca-Cola gået ind på den internationale kaffemarked. Cola-Cola køber den britiske Costa-kæde for 5,1 mia. dollars, svarende til 32,5 mia. kr. Sælgeren er det britiske selskab Whitbread Plc.

"Købet vil give Coca-Cola en stærk kaffeplatform i store dele af Europa, Asien, Mellemøsten og Afrika med muligheder for yderligere ekspanion," skriver Coca-Cola i en meddelelse om opkøbet.

Costa-aktiviterne inkluderer ifølge Coca-Cola et førende brand, næsten 4000 caféer, kaffeautomater, kaffeprodukter til hjemmebrug og Costas avancerede kafferisteri. Costa blev stiftet i 1971 og har aktiviteter i over 30 lande.

Kendt storfisker i hotelopkøb

Henning Kjeldsen har endnu en gang set sig lun på hoteller i Skagen. Det er kun positivt, fortæller en hoteldirektør i den anden ende af byen.

DGI-bygning solgt til VINGSTED hotel & konferencecenter

I 1993 fik DGI opført en bygning Vejle og har siden benyttet den som landskontor. DGI har ønsket at sælge bygningen i forbindelse med planerne om at flytte tættere på byens centrum og offentlig transport, og nu er en købsaftale faldet på plads. Det bliver naboen, VINGSTED hotel & konferencecenter, der overtager DGI’s bygning.

Barkoncern gør klar til opkøbsjagt efter "verdens længste pitstop"

Rekom Group har de seneste to år været et af de selskaber, der har været underlagt flest restriktioner og nedlukninger under pandemien. Til tider har det derfor også virket usandsynligt, at selskabet skulle stå der, hvor selskabet gør i dag, fortæller Adam Falbert, der beskriver det som ”verdens længste pitstop”.

Log ind