Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Lego House har haft et fornuftigt første år, men det næste bliver endnu bedre. Det er meldingerne fra Jesper Vilstrup, administrerende direktør i Lego House, præcis et år efter, at det store oplevelseshus i Billund for første gang slog dørene op.

450.000 mennesker har i løbet af det første år besøgt huset, og af dem har 225.000 købt en billet til oplevelseszonerne. Det er lidt færre end de 250.000 betalende gæster, som var målet for det første år.

Forventningen er dog, at det kommende år bliver bedre, selvom der ikke er sat noget konkret mål for antallet af besøgende.

”Jeg tror på, at vi kommer højere op end 225.000 betalende gæster. Hvis vi ikke havde haft en så varm sommer, som vi havde, tror jeg også, at vi havde nået 250.000. Men vejret gjorde, at vi var i hård konkurrence med strande og sommerhuse”, siger Jesper Vilstrup.

Tre sjællandske attraktioner melder om fremgang

Sidste år var der mere travlt ved billetlugerne end i 2022 hos tre attraktioner på Sjælland. En af dem er Kronborg Slot, hvor slotschefen regner med, at besøgstallet i år vil nå over 300.000 gæster.

Log ind