Cafékæden Joe & The Juice er i gang med sin internationale ekspansion, og formeringen af butikker giver genlyd i de økonomiske nøgletal. I 2017 voksede toplinjen med 43,4 pct. og endte på 790,7 mio. kr., mens bundlinjen omvendt dykkede til et underskud på minus 27,3 mio. kr. mod minus 15,1 mio. kr. i 2016.

Det skriver Berlingske Business ifølge Fødevarewatch.dk.

Året bød på 52 nyåbninger af Joe & The Juice-butikker i lande som Schweiz, Holland og Hongkong, mens der også blevet skruet op for fremtoningen i USA. Berlingske skriver, at bundlinjen i 2017 blev påvirket af store gældsafskrivninger og valutaudsving for samlet 63 mio. i de to nøglemarkeder USA og Storbritannien.

I 2018 forventer kæden at runde 1 mia. kr. på toplinjen, fortalte driftsdirektør Sebastian Vestergaard til Børsen i januar.

Har du fået læst?

Populær burgerkæde får hug på børsen

Den populære amerikanske burgerkæde Shake Shack var steget næsten 100 pct. på børsen i år, men tirsdag bliver aktien slået til plukfisk oven på et skuffende regnskab, skriver Finans.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne