Det kniber med lige at hoppe på en bus eller et tog, når turister kommer til Danmark. De oplever nemlig den kollektive trafik som svær at bruge. Men det skal der nu rettes op på. I denne uge lancerede en projektgruppe under Erhvervsministeriet en rapport med en række initiativer, der skal forbedre turisters adgang til kollektiv trafik, skriver Ritzau.

Det roser HORESTAs politisk rådgiver Helle Eckeroth.

”Selv danskere, der er bosat i Danmark og skal bruge den offentlige transport hver dag, har problemer med Rejsekortet, så det bliver jo ikke lettere som turist”, siger hun.

Hun hæfter sig ved, at selskabernes nuværende produkter til turister sådan set er udmærkede løsninger, hvis de ellers var landsdækkende. I Midttrafik kan man for eksempel købe en papirbillet, som giver fri adgang til at rejse et-tre døgn i Aarhus eller i hele regionen.

”Hvis bare der var én transaktionsomkostning, som gav én billet, så turister frit kunne rejse rundt i landet, ville det ikke kun være til gavn for HORESTAs medlemsvirksomheder, men for hele forretningen Danmark”, siger Helle Eckeroth.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne