Både København og dele af provinsen oplever øget interesse fra internationale kæder, skriver Licitationen.

”København er blevet et større hotelmarked, byen er rykket en klasse op og konkurrerer i nogle sammenhænge nu med byer som Barcelona og Berlin, så flere internationale kæder har fået øjnene op for vores hovedstad”, påpeger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.

Som eksempler nævner han, at den tyske A&O-kæde sidste år indviede et hostel på Nørrebro, mens hollandske CitizenM næste år åbner et hotel ved Rådhuspladsen. Et andet nyt hotelnavn i hovedstaden fra 2019 bliver Moxy, et varemærke under Marriott-kæden med åbning i Sydhavnen.

Emil Lindvang Bentsen, konsulent i Nordic Hotel Consulting (NHC) vurderer, at mange udenlandske kæder kigger på København, blandt andre franske Accor, canadiske Four Seasons, amerikanske Hyatt og hollandske Zoku.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne