Friskt kød og en fornyet rabatmenu var på globalt plan med til at lokke flere kunder forbi McDonald's i april, maj og juni.

Det fik salget i de af fastfoodkædens restauranter, der har været åbne i mindst 13 måneder, til at stige med fire procent.

Det viser McDonald's' regnskab for perioden, der er fremlagt torsdag, ifølge erhvervsmediet Bloomberg News.

Resultaterne glæder McDonald's' administrerende direktør, Steve Easterbrook.

Har du fået læst?

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Kassemester: Sådan driver man 80 spisesteder på Roskilde Festival

I disse dag blæser musikken for 130.000 glade gæster på årets Roskilde Festival. Over 80 madboder og restauranter sørger for, at festivalgængernes sult og tørst bliver stillet i en fart. Det kræver logistik, hastighed og mange hænder, fortæller Lasse Peters, direktør for OnlinePOS, som leverer kassesystemet til alle festivalens spisesteder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne