Anders Barsøe, adm. direktør i sushikæden Letz Sushi, satser på, at kædens etårige detailben, der leverer frisk sushi til supermarkeder, skal fordoble omsætningen og antal butikker, så de når ud i 1000 supermarkeder i løbet af 2019, skriver Børsen.

"Hele tendensen, samfundsudviklingen og den grønne omstilling peger i den retning. Folk bliver mere bevidste om, hvad de putter i munden, og hvad der er godt for klimaet, og alene derigennem forventer vi at øge vores markedsandele," siger Anders Barsøe.

Han så et hul i markedet til et "ordentligt alternativ" til den sushi, man kunne finde i kølediskene i supermarkederne. Derfor begyndte kæden at levere sushi med certificeret bæredygtig fisk og økologiske ris som en del af en større tocifret millioninvestering i en forøgelse af kædens lager og produktion, der bl.a. skulle vende kædens røde bundlinje.

Tredjedelsregel: Sælger I til detail eller andre virksomheder?

Sælger din virksomhed smørrebrød til videresalg hos en købmand, leverer et køkken for eksempel lasagne til detailvirksomheder eller fast frokostordning til en virksomhed? Så risikerer I at blive omfattet af den såkaldte ’tredjedelsregel’, hvilket påkræver, at jeres videresalg bliver registreret hos Fødevarestyrelsen.

Stor sushikæde: Vi bliver tilbudt beløbskokke

Sushikæden Letz Sushi er flere gange blevet kontaktet af kinesiske kokke i Danmark, der vil gerne ansættes på beløbsordningen, skriver Fagbladet 3F. Men kæden betaler normalt en sushikok 26-27.000 kroner om måneden. Beløbsordningen kræver en løn på 35.582 kroner om måneden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne