Anders Barsøe, adm. direktør i sushikæden Letz Sushi, satser på, at kædens etårige detailben, der leverer frisk sushi til supermarkeder, skal fordoble omsætningen og antal butikker, så de når ud i 1000 supermarkeder i løbet af 2019, skriver Børsen.

"Hele tendensen, samfundsudviklingen og den grønne omstilling peger i den retning. Folk bliver mere bevidste om, hvad de putter i munden, og hvad der er godt for klimaet, og alene derigennem forventer vi at øge vores markedsandele," siger Anders Barsøe.

Han så et hul i markedet til et "ordentligt alternativ" til den sushi, man kunne finde i kølediskene i supermarkederne. Derfor begyndte kæden at levere sushi med certificeret bæredygtig fisk og økologiske ris som en del af en større tocifret millioninvestering i en forøgelse af kædens lager og produktion, der bl.a. skulle vende kædens røde bundlinje.

Ny erhvervsuddannelse inden for service og oplevelser

McDonald’s, Letz Sushi, Flammen og Sunset Boulevard er sammen om ny erhvervsuddannelse, der skal medvirke til at løfte serviceniveauet, samtidig med at det giver de unge gode muligheder for at videreuddanne sig.

Nyt projekt har brug for din hjælp: Vær med til at løse madspildsproblemet

Lad os blive endnu bedre til at udnytte råvarerne til fordel for miljøet og virksomhedernes økonomi. Sådan lyder ambitionen i et nyt projekt, som HORESTA, Hotel- og Restaurantskolen, DTU fødevareinstituttet, Stop Spild af Mad og PlanMiljø står bag. Her er målet at finde og sprede metoder til at optimere råvareudnyttelse og reducere madspild i selvstændige restauranter og hotelrestauranter.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne