Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

At spise ude er en ikke blot en trend i Danmark, også Storbritanniens befolkning går til tallerknerne uden for egen dør i disse dage. Men en ny markedsanalyse fra MCA viser, at landets branche er begyndt at mærke en mæthed, skriver Bighospitality.co.uk.

Prognosen viser, at spisesektoren i Storbritannien vil lande en vækst på 1,5 procent i 2018, hvilket er et fald sammenlignet med 2017, hvor briterne brystede sig af vækstraten 1,7 procent.

14 af Storbritanniens 25 største brands står til nulvækst på tallerknerne i 2018, hvor det året før var otte.

Forudsiger rapporten rigtigt, så lander året 2018 på en bundplacering som den ringeste for de sidste fem års vækstrater i Storbritannien. Men Steve Gotham, der er ansvarlig for MCA’s analyse, vurderer ikke, at kurvens udfladning betyder mæthed og nedgangsperioder for spisesektoren.

Branchen er bedre end sit rygte

Mens hotel- restaurations- og turistbranchen har ry for at være et hårdt sted at arbejde, giver en ny undersøgelse et andet billede. Medarbejdertilfredsheden er stor.

Log ind