HORESTA varetager sekretariatet for en lang række aktiviteter og foreninger, som har tilknytning til erhvervet.
Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme er et privat ankenævn etableret af HORESTA og Forbrugerrådet.
HORESTA varetager sekretariatet med juridisk sagsbehandling og besvarelse af skriftlige, telefoniske og personlige henvendelser.
HORESTA varetager sekretariatet for Bocuse d'Or. Bocuse d'Or er det uofficielle gastronomiske verdensmesterskab, som har eksisteret siden 1987. Akademiet Bocuse d´Or Danmark har til formål at profilere Danmark på det gastronomiske verdenskort.
I Bocuse d’Or har vi et ønske om at udbrede kendskabet til Bocuse d’Or for derved at tænde gnisten i nye, unge kokketalenter og tiltrække kommende deltagere, så Danmark også fremover har kokke på højeste internationale niveau.
Fonden er stiftet af Centralforeningen af Hotelværter og Restauratører i Danmark (nu HORESTA) i anledning af foreningens 100-års jubilæum den 31. juli 1984.
Fondens midler kan søges af:
Der kan søges midler til:
HORESTA bistår Dansk Automat Brancheforening med deres sekretariat.
Automatspilbranchen består af virksomheder, der opstiller og udlejer spilautomater, der for en stor dels vedkommende er repræsenteret i Dansk Automat Brancheforening (DAB).
Dansk Automat Brancheforening har siden 1957 repræsenteret branchen for landbaserede automatspil. I Danmark er der opstillet ca. 25.500 automatspil, hvoraf branchen betaler 606. mio. kr. i spilleafgifter til staten.
HORESTA er ansvarlig for afviklingen af konkurrencerne DM i Skills, der er repræsenteret med kokke-, tjener-, cater og receptionistelever.
DM i Skills er det store årlige Danmarksmesterskab for unge fra erhvervsuddannelserne.
DM i Skills giver de unge chancen for at vise deres talenter. Det er desuden med til at skærpe deres faglige niveau og vise omverdenen – heriblandt grundskoleelever – erhvervsuddannelsernes mangeartede og spændende muligheder.
HORESTA varetager sekretariatet for Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark (FFD), som består af Danmarks førende forlystelsesparker beliggende både i storbyer og landdistrikter over hele Danmark.
Forlystelsesparkerne har stor betydning for den region og de kommuner, som de er beliggende i både som arbejdsplads, vækstmotor og som vartegn for området.
Green Key er opfundet i Danmark i 1994 af branchen selv. HORESTA er ejer af ordningen i Danmark, og som også deler ordningen med miljølæreorganisationen FEE på internationalt plan.
Green Key er turismens internationale miljømærke, som gives til turistvirksomheder, som gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet.
En miljømærket virksomhed skal leve op til mange konkrete og relevante miljøkrav, som sikres ved en omfattende godkendelsesprocedure og ved løbende kontrol.
GREETS handler om GREEn TouriSm - altså grøn turisme. GREETS står også for Green Responsible Eco Experience & Travelling Symbols, som er de miljømærker, som siden er koblet sammen med.
Green Restaurant, Green Camping, Green Sport Facility og Green Tourism Organization er mere målrettede søstre ordninger til Green Key, som HORESTA har udviklet I samarbejde med Friluftsrådet.
Mærkerne følger samme koncept og procedure som Green Key, men det visuelle, kommunikation og kriterier er målrettet de enkelte virksomhedstyper.
En miljømærket virksomhed skal leve op til mange konkrete og relevante miljøkrav, som sikres ved en omfattende godkendelsesprocedure og ved løbende kontrol.
HORESTA og 3F Privat Service, Hotel og Restaurant har med støtte fra Nordea-Fonden lanceret nyt toårigt projekt i forlængelse af brandingprojektet Hospitality Career.
Projektets primære formål er, at fastholde eleverne på hotel- og restaurantuddannelser. Det ske ved hjælp af et mentorkorps bestående af passionerede unge fra branchen, som vil støtte og guide eleverne gennem deres første praktikforløb.
HORESTA står for den fælleseuropæiske hotelklassifikation, Hotelstars Union, i Danmark. Klassifikationen sikrer, at de officielle danske hotelstjerner er sammenlignelige med pt. 17 andre europæiske lande – og der er flere nye lande på vej til ordningen.
Målet er at skabe ensartede retningslinjer, som er genkendelige for gæsterne på tværs af landegrænser.
HORESTA og 3F Privat Service, Hotel og Restauration er med støtte fra undervisningsministeriet gået sammen om et projekt, der skal synliggøre de muligheder der er for efteruddannelse med afsæt i organisationens kompetencefond. Projektet kalder vi ”JA TAK til efteruddannelse”.
JA TAK TIL EFTERUDDANNELSE er en fælles virksomhedsopsøgende indsats om tilskud til efteruddannelse af medarbejdere i virksomheder omfattet af Overenskomsten mellem HORESTA Arbejdsgiver og 3F Privat Service, Hotel og Restauration.
HORESTA nedsatte i 2012 Turismens Vækstråd bestående af topledere fra hele værdikæden i turismeerhvervet.
Opgaven for Turismens Vækstråd er at opstille fælles strategiske mål for vækst i turisme- og oplevelseserhvervet og medvirke til at sikre de rette rammevilkår for erhvervet.
Elevkonkurrencerne er ejet af HORESTA og 3F Privat, Hotel og Restauration. De afholdes hvert år og er Danmarksmesterskaberne for kokkeelever, tjenerelever, caterelever og receptionistelever.
Årets Kok har eksisteret lige siden 1992, hvor det hele startede. I 2006 begyndte Årets Tjener konkurrencen. Arrangørene bag Årets Kok og Årets Tjener er HORESTA og 3F.
Konkurrencerne fungerer som Danmarksmesterskaberne, hvor der hvert år deltager nogle af landets bedste kokke og tjenere.
Titlen som Årets Kok og Årets Tjener er i dag en af de mest prestigefyldte titler, man kan erhverve.
Ugyldigt login
Brugeren er ikke aktiv. Tjek venligst din mail og klik på aktiveringslinket, eller kontakt HORESTA på tlf. 35 24 80 80.