Som tidligere vinder af Årets Kok og tilmed tidligere vinder af et europamesterskab for tjenere finder man ikke en mere kvalificeret konferencier til Årets Kok og Årets Tjener 2019 end Michelin-restauratøren Søren Ørbek Ledet. Han får således til opgave at styre gæsterne på Formland-messen sikkert gennem finalerne den 2. februar i Messecenter Herning.

Til dagligt er Søren medejer og general manager på Danmarks eneste trestjernede Michelin-restaurant, Geranium, og han mener, at sejren i Årets Kok-konkurrencen var med til at give startskuddet til hans karriere. Han håber, at årets konkurrence kan være med til at gøre det samme for nogle af de talenter, der har fundet vej til årets finaler.

Foruden sin sejr har Søren også tidligere engageret sig i konkurrencerne gennem sin deltagelse i dommerpanelet ved Årets Tjener. Han opfordrer alle branchens talenter til at tage konkurrencedisciplinen til sig, da det er med til at forfine de professionelles faglighed - også selvom man ikke vinder. Træningen og deltagelse er nemlig med til at løfte erhvervet og perfektionere den enkeltes håndværk, mener han.

Og selv Søren dyrker fortsat sin ekspertise. I starten af januar var han til fjerde og sidste eksamen ved Court of Master Sommeliers i London, som blot 249 har bestået siden 1969. Desværre klarede Søren ikke nåleøjet, men han er indstillet på at gøre forsøget igen i efteråret. Læs mere om historien her.

Du kan høre mere om, hvad sejren i Årets Kok har betydet for Søren Ørbek Ledet i videoen nedenfor.

Du kan få gratis adgang til Formland og konkurrencerne ved at skrive koden ’horesta70’ ved registrering.

Dansk restaurant blandt verdens bedste

Michelin-guidens stjernestøv er eftertragtet blandt verdens bedste restauranter, men det er kun den absolutte gastronomiske elite, som finder vej til World’s 50 Best Restaurants. Efter tirsdag aftens prisuddeling står det klar, at Geranium igen i år er med i dette fine selskab.

Analyse: Stadig store taxiudfordringer for hoteller og restauranter

7 ud af 10 hoteller og restauranter oplever lige nu problemer, når de forsøger at skaffe en taxa til deres gæster. Det er én af konklusionerne i en ny HORESTA-analyse af området. Flere end 200 virksomheder fra erhvervet har svaret på spørgsmålene i undersøgelsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne