TRENDS: Hvordan giver man sine gæster det bedst mulige indtryk af de menuer og retter, som man tilbyder i sin restaurant? Det spørgsmål har det amerikanske firma Kabaq besluttet sig for at hjælpe med løsningen på. Både til gavn for restauratørerne og gæsterne.

Firmaet har udviklet en 3D gengivelser af madvarer, som giver gæsterne mulighed for at se deres mad, hvad enten de bestiller online eller i en fysisk restaurant.

Sultne gæster kan opleve en interaktiv 360 graders visning af deres menu og blandt andet se en korrekt størrelse og visualisere de forskellige ingredienser i retten. Kabaq anvender avancerede scanningsteknologier til at skabe 3D modeller af høj kvalitet, som yderligere kan anvendes som billedmateriale på websider, sociale medier og marketingkanaler. Kabaq udvikler bl.a. også brugerdefinerede applikationer og gør det muligt for forbrugere at pege med deres smartphones på forskellige produktemballager og visualisere 3D fødevarer fremstillet med et bestemt produkt.

Kabaq ændrer fremtidens madbestilling med deres Augmented Reality applikation og informerer spisende om både om portionsstørrelse og ingredienser.

Kabaq har dermed gjort et godt forsøg på at minimere skuffelse og frustration hos restaurantgæster, da de nu ved præcis hvad de får serveret på deres tallerken.

 

Perspektivering / muligheder :
  • Hvordan kan du øge tilfredsstillelsen hos spisende gæster?
  • Hvordan kan du supplere/øge gæste oplysninger gennem Augmented Reality?

 

Mere info

http://www.kabaq.io


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

 

SENESTE NYHEDSBREV

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne