Når restaurantgæster hører genkendelig musik, stimulerer det hjernens og påvirker humøret positivt. Det viser en ny undersøgelse fra det svenske analysebureau HUI og Soundtrack Your Brand, som det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin bringer en historie om.
Analysen viser blandt andet, at musikken kan øge salget med 9,1 pct. Musik kan også kamuflere stilhed og forstyrrende støj, samt skabe trygge rammer for kunder og medarbejdere i forretningen.
Kort sagt lyder analysens konklusion, at musik påvirker restaurantgæster positivt på mange måder, og musikken kan dermed påvirke virksomhedens salg og gæsteoplevelsen.
Det billede genkender Bo Fledelius, der er marketing manager i Nord Gruppen, der driver Cock’s & Cows. Her bliver en af hovedstadens mest eftertragtede burgere serveret, og musik er en vigtig ingrediens.
”Der er flere ting, som er med til at skabe stemningen i vores restauranter, og musik er helt sikkert et element. Cock’s & Cows-restauranterne er udsprunget af nattelivet, og vores gæster forventer en løssluppen feststemning, når nu også cocktails er en stor del af vores koncept,” fortæller Bo Fledelius.
Du kan læse mere om Cock’s & Cows musikbrug i det seneste nummer af Visitor. I artiklen fortæller Koda også, hvad lyd og musik generelt betyder for restauranterhvervet. På siden her kan du læse mere om, hvad virksomhedens betalinger går til i en række nye videoer.
Læs den fulde rapport af musiks indvirkning på bundlinjen hos restauranter her her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024