Forbrugerne kan lide at smage en ny lækker øl eller vin, inden de køber den. De prøver også tøjet i et prøverum, inden de går til kassen. Virksomheder i turismen lader sig nu inspirere af dette og gør det samme rejse-, restaurant- og/ eller hoteloplevelser.
Blandt dem er virksomheden Kayak, som bruger Virtual Reality. Her kan gæsterne hjemme fra deres sofa prøve stemningen af i en storby, inden de booker deres billet. Lige nu er Venedig og Katmandu de første byer, hvor Kayak giver potentielle rejsende mulighed for at opleve destinationen. Den virtuelle oplevelse giver en interaktiv audio og visuel oplevelse. Foruden sceneriet og atmosfæren får personen vist en række must-see områder samt nogle række stedsspecifikke tips og trends inde i VR-oplevelsen, så de kan bestemme, om det er den rigtige destination for dem.
Spies har i øvrigt lavet noget lignende i Danmark, hvor de foruden en 360 graders video har koblet en duftgenerator på så man kan dufte de søde pandekager ved Crepe-boden foran Eifeltårnet og dufte Rioja vinen på tapasbaren i Barcelona. Duftene gør VR oplevelsen endnu mere “virkelig” og fungerer som en god “smagsprøve” på den egentlige oplevelse.
Perspektivering / muligheder:
Hvordan kan du tilbyde dine kunder at teste din ydelse inden? (gennem ny teknologi, eller bare nytænkning)
Hvordan kan du arbejde med at skabe positive forventninger hos din kunde inden han/hun ankommer?
Mere info:
Website: https://www.kayak.com/news/kayak-virtual-reality/
Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Turismeudspil: Reformér Campingreglementet
18-04-2024
-
Ny i HORESTA: fokus på gastronomi og selvforkælelse i naturskønne omgivelser
18-04-2024
-
Hotel Insights 2024: Lær at sikre synlighed på nettet
18-04-2024
-
Vi har opdateret vores ansættelsesbeviser
18-04-2024
-
Danmarks Bedste Konferencekokke er blevet kåret
18-04-2024
PRESSEKLIP
-
Nyt kanonregnskab fra hotelscenen: Scandic leverer stort overskud
18-04-2024
-
Sofie og Jeppe rækker ud efter medaljer til Skills, og forventninger til dem er store
18-04-2024
-
I dag åbner Københavns nye madmekka efter flere års ombygning
18-04-2024
-
Femte måned i træk med tilbagegang i passagerer
18-04-2024
-
7.000 kvadratmeter stort plejecenter udbydes til hotelprojekt
18-04-2024
-
Flere campister – men færre campingvogne
18-04-2024
-
Great Northern i Kerteminde er næsten klar til at blive vist frem: Udvider restauranten - næste skridt bliver hotel
18-04-2024
-
Knald eller fald for Ild.Pizza: Her genåbner to af Aarhus-kædens pizzeriaer
18-04-2024