HORESTA afholder løbende kurser, som kan styrke din drift samt øge din virksomheds kendskab til gældende regler om overenskomster, lovgivning og meget mere.

Som medlem af HORESTA er det derudover muligt at bestille tilpassede kurser inden for rengøring, synlighed på internettet og revenue management.

Har du og din virksomhed brug for at få;

  • Ny inspiration til markedsføring på internettet
  • Information og værktøjer til at arbejde målrettet med udvikling af virksomhedens indtjening (indtægtsstyrring)
  • Eller er det på tide med en optimering af rengøringsopgaven?


Se dine muligheder for HORESTAs virksomhedsspecifikke kurser i:

Spar penge på rengøring

Book et kursus og bliv klogere på de faktorer der har indflydelse på rengøringens tid og udgifter.

Rengøringsudgiften udgør på et typisk hotel 8-10 pct. af omsætningen, og selv de mindste ændringer i den daglige drift, kan medføre at rengøringsudgiften påvirkes.

Rengøringsudgiften kan ikke udregnes og budgetteres blot på baggrund af antal kvadratmeter og belægning, og det kan koste dyrt ikke at være bevidst om, hvilke faktorer som har indflydelse på rengøringstiden og dermed udgiften.

Der kan spares tid og penge ved at få indsigt i, og forståelse for rengøringsopgaven. Dette kursus er for virksomheder, der ønsker en bedre forståelse af, hvorfor rengøringen tager den tid og koster det, den gør. Og hvorledes de forskellige afdelinger kan bidrage til omkostningsbesparelser.

Udbytte

  • Bliv bevidst om hvordan andre afdelinger kan påvirke rengøringstiden.
  • Belysning af fordele/ulemper ved intern og ekstern rengøring.
  • Budgettér rengøringen korrekt og undgå budgetoverskridelser og ekstraregninger.
  • Bliv bevidst om medarbejdermotivation i rengøringsafdelingen.

I forbindelse med kurset, vil der ligeledes blive udleveret et beregningsværktøj, så hver deltager kan beregne tidsforbruget til rengøring for egen virksomhed.

Vi vil noget af tiden arbejde i Excel, men der kræves ikke forudgående kendskab, da der blot er tale om indtastning.

Målgruppe
Ejere, ledere, mellemledere og medarbejdere med interesse/ansvar for rengøringsbudgettet.

Download produktblad i pdf

Synlighed på internettet

En stigende andel af hotel- og restaurantbookinger foretages via nettet – både via hotellernes og restauranternes egne hjemmesider, men også via velkendte bookingportaler og formidlere såsom Dinnerbooking.com, Booking.com og
Hotels.com.

Derfor er det vigtigt, at kunderne har kendskab til ens eksistens, og at man er synlig på nettet, via eksempelvis Google Maps, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, TripAdvisor, Flickr, tumblr, Foursquare, Wikivoyage og YouTube.

Markedsføringsværdien ved at udbyde værelser via online bookingportaler, kan være betydelig. Omvendt bruges en væsentlig del af de danske hotellers indtjening på kommission og administrative ekspeditionsopgaver i forbindelse med modtagelsen af reservationen.

På baggrund heraf, er det vigtigt at overveje og være opmærksom på, om man får fuldt
udbytte af sine bookingkanaler. Med andre ord skal hotellerne sikre, at de opnår optimal synlighed på nettet, uden at betale for meget for det.

Udbytte
På dette kursus gennemgås de forskellige muligheder for at øge synligheden på internettet, ved at være tilstede dér hvor gæsterne kommunikerer, deler og søger information.

Kurset giver dig en grundig introduktion til mulighederne for øget synlighed på nettet. I løbet af kursusdagen, får du mulighed for at afdække din virksomheds nuværende synlighed på nettet, og at notere og prioritere optimeringsmulighederne.

Målgruppe
Ejere, ledere, mellemledere og medarbejdere.

Download produktblad i pdf

Intro til Revenue Management

Indtægtsstyring – også kendt som Revenue Management – kan hjælpe dit hotel med at optimere salg, kundeservice og produktudvikling og giver dig en række værktøjer til at forbedre din indtjening.

Danske erfaringer har vist, at hoteller, der praktiserer Revenue Management i gennemsnit opnår en omsætningsgevinst på 3-10 pct. Hovedparten af denne omsætningsgevinst kan aflæses direkte på bundlinjen.

Udbytte

  • Grundlæggende introduktion til begrebet Revenue Management
  • Øget indsigt i dine kunders ønsker og behov i dag og i fremtiden
  • Redskaber til at udvikle dine produkter og optimere salget
  • Tips til at øge dit mersalg og sikre øget kundetilfredshed

Målgruppe
Ledere, mellemledere og medarbejdere inden for salg, reception og reservation.
Forudgående kendskab til Revenue Management (indtægtsstyring) er ikke nødvendig.

Download produktblad i pdf

Se HORESTAs kommende
EVENTS

HORESTA afholder løbende kurser, som kan styrke din drift samt øge din virksomheds kendskab til gældende regler om overenskomster, lovgivning og meget mere.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne