Det er vigtigt at overholde arbejdsmiljølovgivningen, for det betaler sig at have styr på arbejdsmiljøet. Et godt arbejdsmiljø kan nemlig betyde færre ulykker og mindre sygefravær. Det kan også betyde mindre udskiftning blandt medarb...
1) Hvornår skal en virksomhed oprette en arbejdsmiljøorganisation?

Svar: Når virksomheden har 10 eller flere ansatte.

2) Hvem skal udarbejde en APV (arbejdspladsvurdering)?

Svar: Alle virksomheder med ansatte. 

3) Hvordan defineres en arbejdsulykke?

Svar: En arbejdsulykke defineres en pludselig, uventet og skadevoldende hændelse, som sker i forbindelse med arbejdet, og som medfører en personskade. 

Indholdet på denne side er kun synligt for medlemmer af HORESTA. Vores eksperter rådgiver vores medlemmer inden for hoteller, restauranter og turismevirksomheder om alt fra jura og fødevarer til miljø, økonomi & politik. Hvis du vil have glæde af vores viden, er du meget velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Vidste du...

...at HORESTA måler arbejdsglæden for virksomheder i branchen? Vi kalder vores værktøj Better Hospitality Workplace (BHW).

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne