Det er vigtigt at overholde arbejdsmiljølovgivningen, for det betaler sig at have styr på arbejdsmiljøet. Et godt arbejdsmiljø kan nemlig betyde færre ulykker og mindre sygefravær. Det kan også betyde mindre udskiftning blandt medarb...
1) Hvornår skal en virksomhed oprette en arbejdsmiljøorganisation?

Svar: Når virksomheden har 10 eller flere ansatte.

2) Hvem skal udarbejde en APV (arbejdspladsvurdering)?

Svar: Alle virksomheder med ansatte. 

3) Hvordan defineres en arbejdsulykke?

Svar: En arbejdsulykke defineres en pludselig, uventet og skadevoldende hændelse, som sker i forbindelse med arbejdet, og som medfører en personskade. 

Bliv medlem af HORESTA og få adgang til endnu mere relevant indhold og flere fordele

ARBEJDSMILJØ
Download materiale

Vi har samlet en række af de materialer vi henviser til, så du hurtigt kan downloade dem fra siden:

 

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne