I løbet af sommeren vil vi i HORESTA sætte fokus på de virksomheder, der stadig kæmper med konsekvenserne af krisen. Og hvor en omsætning på ’normalt niveau’ har lange udsigter. 

Hvor længe består afstands- og kvadratmeterkravene? Bliver de sænket eller afskaffet helt? Kendte indehaver af Restaurant Furesøbad, Michael Bay Olsen, svarene, ville han i langt højere grad kunne planlægge driften i efteråret og melde klart ud til gæsterne.

Normalt er der rift om selskabslokalerne på Restaurant Furesøbad, hvor de er specialiserede i arrangementer med udsigt til Furesøen. Og efterspørgslen for efteråret er stadig stor, men restriktioner spænder ben for virksomheden, fortæller indehaver Michael Bay Olsen.

”De fleste af vores selskaber frem til den 1. september er blevet aflyst. Det skyldes i høj grad afstandsrestriktionen og kvadratmeterkravet. Vi ved simpelthen ikke, hvad vi kan stille gæsterne i udsigt, og vi har intet at navigere efter, for vi ved ikke, hvor længe restriktionerne består,” siger restauratøren.

Han fortæller, at deres ene selskabslokale plejer at rumme arrangementer op til 36 personer. På grund af myndighedernes restriktioner, kan der nu blot være 22. Det er af kæmpe betydning, da virksomheden normalt får 60 pct. af omsætningen fra selskaber.

”Det her lokale er booket hele sidste weekend i august og alle weekender i september, men jeg ved ikke, om jeg skal ringe til gæsterne og sige, at de skal afinvitere halvdelen af deres familier eller aflyse helt. Vi har brug for noget at planlægge efter, og vi snakker omsætning for rigtig mange penge. Kommer udmeldingen om restriktionerne først i slutningen af august, så er vores bookinger for længst væk,” siger Michael Bay Olsen.

Han roser regeringen og folketinget for deres handlekraft i forbindelse med hjælpepakkerne, men Michael Bay Olsen frygter, at mange midler vil være spildt på grund af restriktioner. Han har selv gjort brug af lønkompensationen for medarbejdere, men afstands- og kvadratmeterkravet kan ende med at betyde, at han alligevel må afskedige ansatte, som han tidligere har fået støtte til.

”Vi har fået stor hjælp, og vi bor i et fantastisk land. Men nu har vi brug for klare udmeldinger og bedre information, så ikke en masse arbejde og ressourcer ender med at være spildt,” siger indehaveren af Restaurant Furesøbad.

For yderligere information kontakt:

Phillip.jpg
Kommunikationsrådgiver
Philip Brønnum Olesen

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne