Horesta

 

Nyheder

Dansk charmeoffensiv over for 18 mio. potentielle tyske turister

20. mar 2017

Visitdenmarks markedschef i Tyskland, Mads Schreiner, er på en større mission. Frem mod 2025 skal han skaffe millioner af flere tyskere til Danmark til gavn for regeringens ambitioner for en af landdistrikternes større jobskabere - turisme.

Hvor indsatsen hidtil har koncentreret sig om de nordligste delstater og Hamborg, lægges vægten over på Tysklands folkerigeste stat, Nord-rhein-Westfalen, hvilket skal give en ekstra halv million ekstra overnatninger alene i 2017.

"Nordrhein-Westfalen er en forbundsstat med 18 mio. indbyggere og med en målgruppe, som vi genfinder i vores analyser af feriegæster, der kommer til Danmark. Derfor bruger vi over halvdelen af vores markedsføringsindsats på den delstat i 2017," forklarer Mads Schreiner.

 

Kommentarer

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Universe tiltrækker mange turister 27-03-2017Michelin-restaurant får ny køkkenchef27-03-2017Kæmpe kongres til København 27-03-2017McDonald's Danmark øger overskud med udsalg27-03-2017Danmark oplever stort hotelboom 27-03-2017Erhvervsturister vælter til Aarhus27-03-2017Michelin-restaurant kan fejre overskud24-03-2017Selandia har igen leveret Danmarks bedste kokkeelev24-03-2017