Horesta

 

Nyheder

Nye udfordringer til deltagerne i Årets Kok og Årets Tjener

Branchenyt13. feb 2018

Kan kokkedeltagerne mestre temperering af chokolade, og kan Årets Tjener-finalisterne lave juice til den store guldmedalje? Som noget helt nyt er disse udfordringer blandt disciplinerne til konkurrencerne, som finder sted i MCH Messecenter Herning den 18. marts. De nye initiativer sker som et led i en ny stor aftale med Magasin, som sponsorerer årets konkurrencer.

Det betyder blandt andet, at stormagasinet sætter chokoladerne fra henholdsvis guld-, sølv- og bronzevinderne i produktion, som herefter vil blive solgt i Magasins butikker. Lige såvel bliver juicen fra vinderen af Årets Tjener et produkt, som efter konkurrencerne vil være at finde på hylderne i kædens butikker.

HORESTAs adm. direktør glæder sig meget over mulighederne i det nye samarbejde:

”Vi evaluerer altid på, hvordan vi kan få Årets Kok- og Årets Tjener-konkurrencerne til at stå endnu stærkere, og det mener vi er lykkes med dette samarbejde med Magasin. Vi er ikke i tvivl om, at der kommer både juice og chokolade ud af konkurrencerne på et utrolig højt niveau, og med Magasin har vi nu en unik mulighed for at give danskerne en smag af det høje niveau, som de ti kokke og fem tjenere leverer i konkurrencerne”, fortæller Katia K. Østergaard, adm. direktør i HORESTA.

Tjenerne modtager i denne uge oplysningerne om, hvilke ingredienser der skal indgå i deres juice, hvorefter de har fire uger til at teste smagskombinationer. Kokkedeltagerne har øvet sig på chokoladedisciplinen siden starten af januar og skal i denne uge aflevere opskrift med, hvad der indgår i deres chokoladestykker, som hver skal veje 9-13 gr.

 

Husk at følge med i HORESTAs dækning af konkurrencerne på Gastrofighters på Facebook.

 

Kommentarer