Horesta

 

Nyheder

Hvordan udnytter vi, at verdens øjne er rettet mod Danmarks restauranter?

Branchenyt13. jun 2017

Der findes nærmest ikke en liste over verdens mest interessante spisesteder, hvor danske restauranter ikke optræder, men hvordan udnytter man denne opmærksomhed, og hvad er de store trends i markedet lige nu? Det havde HORESTA inviteret til gå-hjem-møde om den 7. juni.

Ved arrangementet fortalte Torsten B. Jakobsen, CPH Food Space, om hvordan nye projekter, iværksætterideer og -initiativer indtager den danske madkulturbranche. Hos CPH Food Space bringer man mange af disse aktører sammen i Kødbyen i København, og Torsten B. Jakobsen ser mange spændende konstruktioner. Han mener, at branchen er karakteriseret ved nye partnerskaber med folk, som ikke nødvendigvis er uddannede til branchen. Han nævner blandt andet arkitekter, designere og mange flere faggrupper, der søger mod restauranterhvervet.

I sin rådgivning anbefaler Torsten B. Jakobsen store som små, at de tester deres ideer i lille skala og hurtigt bliver meget praktiske. På den måde får man indsigt i, om ideen dur i markedet uden de store udskrivninger.

Pelle Øby Andersen fra markedsføringsorganisationen Food Organisation of Denmark (FOOD) tilføjede, at den danske restaurantbranche er i en unik position. Vi er nemlig i front globalt set, og udfordringen består derfor i at blive ved med at forny sig. Samtidig er det vigtigt, at virksomheder giver indtrykket af, at de har tænkt over den oplevelse, som de giver til gæsten, lyder det fra direktøren i FOOD.

Nedenfor kan du se en video, hvor de to oplægsholdere opsummerer deres præsentationer.

 

Kommentarer