Horesta

 

Nyheder

HORESTA bidrager til løft af øturismen

Branchenyt19. apr 2017

Danmark er en nation af øer, der hver især har deres unikke attraktioner. Dette besluttede Danske Småøer sidste år at sætte fokus på gennem de nye Ø-pas. Ø-passet er en folder, der på dansk, engelsk og tysk præsenterer turisterne for mulighederne på 35 danske øer, der har færgeforbindelser.

Meningen er, at Ø-passet skal fremme turismen i de dele af Danmark, der ikke oplever lige så mange besøgende, som storbyerne gør. HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch Andersen, støtter initiativet:

”Der er vækst i både den internationale og danske turisme, og det er vigtigt, at denne positive udvikling kommer alle landets egne til gavn. De danske øer har så meget at byde på, hvilket vi selvfølgelig skal vise gæsterne, der kommer til Danmark, og her er Ø-passet et rigtig godt initiativ”, fortæller Kirsten Munch Andersen, som tilføjer, at HORESTA er med til at bakke op om projektet økonomisk.

Og sammen med en stor investering fra erhvervsministeriets side, vil Ø-passet være endnu stærkere i år.

I 2016 blev 20.000 eksemplarer af Ø-passet trykt, og de blev alle revet væk.  Men i år vil den også blive etableret i en digital version, så den er let tilgængelig via smartphones. I år trykkes der desuden 200.000 eksemplarer.

Med en ny kampagne ”#øhop #øferie” skabes der også en udfordring til ø-turister, der handler om at besøge flere øer i Danmark og få stempler i Ø-passet. Desuden vil Facebook-profilen ”Øhop” være hjemsted for konkurrencer og aktivering af ø-interesserede turister.

 

For yderligere information kontakt:

Kirsten Munch Andersen

Politisk direktør, 
Politisk afdeling
Tlf.: +45 35 24 80 80
Mobil +45 27 24 00 02

kma@horesta.dk

Kirsten

Kommentarer